- 0 kr
BESTÄLLNING
- Du kan beställa på följande sätt:
- Online - tcmnordic.se
- Telefon - 08-4414113
- E-post - info@tcmnordic.se
- Direkt - TCM Nordic Shop & Clinic, Birkagatan 25 i Stockholm. Välkommen in!
- Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen.
- TCM Nordic AB kan inte garantera att vi kan leverera alla de varor Du beställt. Vi beställer löpande från leverantörer men förseningar kan uppstå.
- Genomförd beställning innebär att du samtycker till att namn, adress och e-postadress registreras i vårt kundregister.
- Vid företagsbeställning behöver företagsnamn och organisationsnummer anges. Företag utanför Sverige måste också ange momsregistreringsnummer (VAT).
PRISER OCH MOMS
- Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering. Priser anges i svenska kronor och utan moms om inte annat val gjorts.
- Momssatser:
- 6 % - Böcker
- 12 % - Örter/kosttillskott
- 25 % - Akupunkturnålar, moxa, förbrukningsmaterial och övrigt
- Fraktmoms Följer de dominerande varornas moms enligt Skatteverkets regler
BETALNING
- Faktura/kontantnota skickas med beställning om ej avvikande leveransadress angivits vid registrering. Var god ange alltid fakturanumret vid betalning.
- Om inbetalning saknas efter förfallodatum skickar vi ut en påminnelse, i första hand via e-post. Om betalning fortfarande uteblir sänds ärendet vidare till inkassobolag.
- Fakturor förfaller efter 20 dagar. Därefter debiteras dröjsmålsränta enligt räntelagen. Betalning ska ske till det konto som anges på fakturan.
- Kortbetalning är möjligt med de kort som visas vid kassan i webbutiken.
- Vi är mycket noggranna med säkerheten när du anger kreditkortsnummer. Inga kortuppgifter sparas.
- Det är kundens skyldighet att se till att det finns pengar på kontot tills TCM Nordic AB dragit köpesumman. Om summan inte kan dras har TCM Nordic AB rätt att fakturera det aktuella beloppet.
FRAKT
- Brevfrakt
Kostnad efter aktuell portotabell.
- Vid brevfrakt kan TCM Nordic AB inte stå för eventuell skada eller förlust av vara p.g.a. utebliven spårningsmöjlighet.
- Skrymmande brev (för stort för brevlåda/brevinkast) föregår med en avi.
- DHL ServicePoint
- Kostnad beroende på paketets vikt och storlek.
- Avi skickas via sms eller e-post och paketet hämtas vid närmaste ServicePoint. Om specifik ServicePoint önskas anges det vid beställning, annars levereras sändningen till närmaste utlämningsställe uträknat av DHL.
- DHL Paket, direktleverans till besöksadress (OBS! Endast företag!)
- Kostnad beroende på paketets vikt och storlek.
- Leveransadress får ej vara en boxadress och någon måste finnas på på plats för mottagning (kl 8-16 dagen efter sändningen skickats).
Det är kundens ansvar att lösa ut försändelse inom den tid som avin anger och att finnas på plats vid val av direktleverans. Skickas försändelsen tillbaka till TCM Nordic AB debiteras kunden för frakt, returfrakt och eventuell ny frakt om vi ska skicka paketet en gång till. Vid utebliven betalning av denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.
Vår normala leveranstid är 2 vardagar om allt finns i lager och inga frågetecken uppstått kring beställningen. Kan vi inte leverera av någon anledning, t.ex. slutförsäljning, försöker vi kontakta kunden omgående. Vår ambition är att leverera så fort som möjligt.
Om någon vara blir försenad kan vi göra en delleverans på kundens begäran. Vi betalar då den extra fraktavgiften, såvida inte kunden vill göra tillägg som höjer fraktavgiften. Vid fakturabetalning faktureras varje delleverans för sig.
Vid beställning via webbutiken räknas fraktkostnad ut automatiskt av vår plattform och denna summa bör ses som preliminär då den baseras på varors vikt och ej på dess storlek. Det kan hända att fraktkostnaden i slutändan bli högre eller lägre. Om så är fallet informeras du givetvis.
ÅNGERRÄTT
- Full ångerrätt gäller inom 30 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan är i nyskick. Bifoga kopia på fakturan/följesedeln vid retur. Vi skickar en kreditnota på beloppet för varan eller gör en återbetalning. Vid återbetalning behöver vi ditt kontonummer då inga uppgifter sparas för kundens säkerhet.
-
Returadressen finns även angiven på faktura/följesedel. Returporto betalas av kunden.
REKLAMATION
- Se separat sida för information och formulär.
KUNDUPPGIFTER OCH SÄKERHET
- För att handla hos oss måste de obligatoriska uppgifterna vid kundregistreringen anges. Det är kundens ansvar att adressuppgifterna är korrekta och aktuella.
- De personuppgifter som lämnas till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Vid misstanke om brott lämnar vi uppgifter till polisen. TCM Nordic AB garanterar att ingen annan än vi använder dessa uppgifter.
- Inga kontokortuppgifter sparas eller lagras vid kortbetalning.